Ehdot

Godsinlösen Nordic AB ("GIAB") org.nr 556791-2356 pitää verkkosivustoa Returhuset.fi sekä kaupallista tuotemerkkiä Returhuset.

Tarkat yhteystiedot ja muuti tiedot Godsinlösen Nordic AB -yhtiön sivulta returhuset.fi kohdasta"ota yhteyttä"

 

We Reuse

Tuotteet, jotka on merkitty merkillä ”WE REUSE” ovat kierrätystuotteita. Ne ovat tuotteita, joita saamme yhteistyökumppaneiltamme, kuten vakuutusyhtiöiltä, palautuksina verkkokaupoista, logistiikkayhtiöiden kuljetusvaurioisia tavaroita, logistiikkaterminaaliin unohtuneita tavaroita tai poliisin takavarikoimia varastettuja tavaroita. Monet tavaroista ovat täysin uusia, mutta niissä voi olla vaurioita tai niistä voi puuttua alkuperäinen pakkaus. 

Käyttöohjeet ovat saatavilla, mikäli sellainen on tuotteen mukana  toimitettu. Mikäli käyttöohjetta kuitenkin puuttuu emmekä voi toimittaa digitaalista käyttöohjetta siitä on ilmoitettu selkästi tuotekuvauksessa. 

Hävikin minimoimiseksi Returhuset ottaa näitä tuotteita vastaan, antaa niille laatutakuun ja myy ne eteenpäin merkinnällä ”WE REUSE”. Vahingoittunut tuote korjataan tai kunnostetaan ennen myyntiä.

Lisätietoa "We Reuse"-merkinnästä löydät tästä.

 

Yleistä

Alla olevat ehdot ovat voimassa, kun teet ostoksia sivustolla Returhuset.fi.

Jotta voit tehdä ostoksia osoitteessa Returhuset.fi, sinun on oltava täyttänyt 18 vuotta. Lain mukaan alle 18-vuotiaat eivät saa ostaa tuotteita luotolla.

Kun teet ostoksen sivustolla Returhuset.fi, solmit sopimuksen Returhusetin kanssa. Yksittäistapauksissa pidätämme oikeuden hylätä tai muuttaa asiakkaan tilausta, jos tämä on esim. antanut vääriä henkilötietoja.

  

 

Tilaaminen

Kun teet ostoksia osoitteessa Returhuset.fi hyväksyt yleiset ehdot. Hyväksymällä ehtomme hyväksyt, että olet tutustunut tietoihin henkilötiedoista sekä suostut henkilötietojen ja evästeiden käyttöön sivustomme tietosuojakäytännön mukaisesti. Tilauksen jälkeen  saat tlausvahvistuksen siihen sähköpostiosoitteeseen, jonka annoit tilauksesi yhteydessä.

Jotta voimme tarjota sinulle Klarnan maksutapoja, saatamme kaupan ostotapahtuman yhteydessä välittää henkilötietojasi yhteys- ja tilaustietojen muodossa Klarnalle, jotta Klarna voi arvioida, oletko oikeutettu heidän maksutapoihinsa ja räätälöidä nämä maksutavat sinulle. Siirrettyjä henkilötietojasi käsitellään Klarnan oman tietosuojailmoituksen mukaisesti.

 

Maksaminen

Tarjoamme yhteistyössä Klarna Bank AB:n kanssa alla olevat maksuvaihtoehdot, kun maksu tehdään suoraan Klarnan kautta.

Jos haluat maksaa laskulla, lasku lähetetään sähköpostitse samalla kun lähetämme tilauksesi. Jos et ole saanut laskua, tarkista roskapostikansiosi, koska toisinaan sähköpostiohjelma pitää laskua roskapostina. Muussa tapauksessa otathan yhteyttä asiakaspalveluumme support@returhuset.fi

 

Lasku 

Yksityishenkilölle tarjotaan 14 päivän maksuaikaa.. Lasku lähetetään tilauksen yhteydessä ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen sinä päivänä, kun lähetimme tilauksesi varastoltamme. Tämän jälkeen sinulla on 14 päivää aikaa maksaa laskusi. 14 päivän maksuajan ehdot löytyvät osoitteesta tässä

Voidaksesi maksaa laskulla tilaus on lähetettävä väestörekisteriin merkittyyn osoitteeseen ja sinun on ilmoitettava täydelliset henkilötiedot. 

Maksun myöhästymisestä perimme 6 EUR lisämaksun. Mikäli lasku jää edelleenkin maksamatta, asia siirtyy Klarnan perintäyhtiölle Segorialle. Tällöin laskuun lisätään lakisääteiset perintäkulut.

 

Suoraveloitus

Automaattinen veloitus pankkitililtäsi. Tiliäsi veloitetaan noin 2 pävää sen jälkeen, kun olet tehnyt meillä ostoksia tai kun olemme lähettäneet tilauksesi. Lisätietoa suoraveloituksesta löydät osoitteesta tässä

 

Tilio

Klarna tili on luottotili, jonka myöntää Klarna ja joka antaa luotonottajalle mahdollisuuden jakaa ostoksensa kuukausimaksuihin, joiden suuruus on vähintään 1/24 (vähintään 5 EUR) luoton kokonaismäärästä, tai kassalla hyväksyttyjen ehtojen mukaisesti. Lisätietoa Klarna Tilistä ja yleisistä ehdoista sekä standardisoidusta eurooppalaisesta asiakasluottotiedoista löydät osoitteesta tässä

 

Toimitus ja kuljetus

Returhuset.fi toimittaa ainoastaan Suomeen. Emme toimita saarille, joihin ei ole siltayhteyttä (poikkeuksena Ahvenanmaa).

Kaikissa kuljetuksissa kumppanimme on Postnord ja toimitusaikamme on 2-6 työpäivää. Otamme sinuun yhteyttä, mikäli toimitus myöhästyy.

Kun olemme lähettäneet tilauksesi varastoltamme, lähetämme sähköpostin antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Viestissä olevan seurantalinkin avulla voit seurata toimituksen kulkua.

Mikäli toimitus kestää kauemmin kuin 2-6 työpäivää, ilmoitamme mahdollisuuksien mukaan viipymättä myöhästymisen syyn sekä uuden arvioidun toimitusajan. Tällaisissa tapauksissa asiakkaalla on oikeus peruuttaa kauppa kuluitta. 

Veloitamme 20 EUR maksun noutamatta ja/tai vastaanottamatta jätetyistä paketeistä kattaaksemme paketointi- ja käsittelykulut.

 

Noutopiste

Pienemmät paketit lähetetään Postnords Service Point noutopisteeseen ja saat saapumisilmoituksen tekstiviestinä. Pakettia noudettaessa on esitettävä henkilötodistus. Jos tilaaja ei voi itse noutaa lähetystään ja valtuuttaa toisen henkilön, tämän on esitettävä sekä oma että tilaajan henkilötodistus. Paketti noudetaan 14 päivän kuluessa, minkä jälkeen noutamaton lähetys palautetaan meille automaattisesti. Veloitamme 20 EUR maksun noutamatta ja/ tai vastaanottamatta jääneistä paketeista kattaaksemme pakkaus- ja käsittelykulut.

Ilmoita mahdollisista pakkaus- tai kuljetusvaurioista välittömästi kuljettajalle, joka dokumentoi ne. Ilmmoitettuasi rikkinäisestä paketista,ota yhteyttä meihin, niin autamme sinua parhaamme mukaan! (Toimimme tietenkin niin silloinkin, kun et olisikaan ilmoittanut kuljetusvaurioista kuljettajalle) 

 

Toimituskulut

9 EUR Tilaukset toimitetaan Postnords Service Pointiin

 

Kuljetusvauriot

Jos havaitset tilausta vastaanottaessasi pakkauksen tai tuotteen vahingoittuneen, ilmoita siitä kuljettajalle luovutuksen yhteydessä. Ota sitten yhteyttä meihin osoitteeseen support@returhuset.fi, niin saat apua. Dokumentoi mahdollisuuksien mukaan vahingot kuvin ja liitä kuvat sähköpostisi mukana, Näin asiasi käsittely nopeutuu.

  

Peruutusoikeus

Returhuset.fi-kaupasta ostoksia tehneellä on Kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän peruutusoikeus. Se tarkoittaa, että asiakkaana sinulla on oikeus peruuttaa kauppa ilmoittamalla siitä meille 14 päivän kuluessa siitä kun olet (tai valtuuttamasi henkilö on) vastaanottanut tilausen. Jos perut ostoksesi, ilmoitathan siitä meille osoitteeseen support@returhuset.fi

 

Peruutusoikeus ei koske seuraavia tuotteita:

  • Tuotteita, joiden sinetti on rikottu ja joita ei hygienia- tai terveyssyistä voida palauttaa. Esimerkiksi alusvaatteet, uima-asut, in ear -kuulokkeet ja kosmetiikka sekä hygieniatuotteet kuten meikit ja hiustenhoitotuotteet, hiustenkuivaimet, hammasharjat, parranajokoneet, sähköhammasharjat, vaa’at, lämpötyynyt, jalkakylvyt ja vastaavat tuotteet)
  • Kulutustavarat, kuten avatut paristopakkaukset ja elintarvikkeet
  • Digitaalinen sisältö, kuten tietokoneohjelmat, joiden sinetti/lukko on rikottu Koskee myös teknisiä lukkoja kuten sarjanumeroa.
  • Digitaalinen sisältö, joka toimitetaan muussa kuin fyysisessä modossa, kuten lahjakortit, pelit, tietokoneohjelmat, joita käytetään lataamalla tai suoratoistolla.

 

Jos perut ostoksesi osoitteessa returhuset.fi tekemäsi ostoksen, sinun on 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta otettava meihin yhteyttä osoitteeseen support@returhuset.fi

Jos peruutat ostoksesi, vastaat palautuskuluista, ellei toisin ilmoiteta. Vastaat myös tuotteen palautuksesta muuttumattomassa kunnossa ja 14 päivän kuluttua siitä kun olet ottanut meihin yhteyttä. Muista säilyttää palautuskuitti.

 

Palautusosoite:

Godsinlösen Nordic AB

Haldelsvägen 18H

245 34 Staffanstorp

 

 

Vastaanotettuamme palautuksen ja tarkastaneet sen rekisteröimme hyvityksen, mukaan lukien mahdolliset toimituskulut Klarnan kautta. Rahat maksetaan samalle tilille, jolta maksoit tilauksesi.
Rekisteröimme hyvityksen viimeistään inom 14 päivän kuluessa siitä kun olet ottanut meihin yhteyttä koskien palautustasi. Edellytyksenä on, että olemme vastaanottaneet tuotteen. Tuote on lähetettävä meille takaisin 14 päivän kuluessa siitä kun olet ottanut meihin yhteyttä koskien palautusta. 

Jos peruutus koskee osia tilauksestasi, hyvitetään palautettujen tuotteiden summa. Hyvitys tapahtuu Klarnan kautta ja rahat maksetaan samalle tilille josta maksoit tilauksesi. Tuotteen palautuksen ja hyvityksen on tapahduttava viivytyksettä. 

 

Takuu ja reklamaatio

Sinulla on lakisääteinen reklamaatio-oikeus 3 vuoden ajan alkuperäisistä valmistusvirheistä. Lisätietoa osoitteesta www.kkv.fi

Jos haluat tehdä tuotteesta reklamaation, otathan yhteyttä meihin kahden kuukauden kuluessa tuotteessa olevan virheen havaitsemisesta. Hyväksytyn reklamaation jälkeen korvaamme sinulle kulut, joita asian yhteydessä on voinut syntyä sekä mahdoliset rahtikustannukset. Suosittelemme, että otat aina yhteyttä asiakaspalveluumme tästä tai lähetät meille sähköpostia osoitteeseen support@returhuset.fi ennen kuin palautat tuotteita meille, jotta pystymme auttamaan sinua parhaamme mukaan. Reklamaatiotapauksissa voimme viasta riippuen korvata eri tavoin, kuten hinnanalennuksena, korjauksena, uutena tuotteena tai ostohinnan palautuksena.

 

Myönnämme aina 3 kuukauden takuun, ellei toisin ilmoiteta. Takuuasioissa ota yhteys asiakaspalveluumme sähköpostitse support@returhuset.fi tai kotisivultamme tässä

 

Matkapuhelimet/Tabletit/Tietokoneet

Returhuset antaa 12 kuukauden takuun matkapuhelimille, tableteille ja tietokoneille. Se tarkoittaa, että korjaamme tuotteen mahdolliset viat takuuajan kuluessa

Mikäli emme voi korjata ongelmaa, vaihdamme tuotteen maksutta vastaavaan tai parempaan. Takuu ei koske itse aiheutettua vahinkoja tai normaalia kulumista.

 

 

Korjaustakuu

3 kuukauden takuu myönnetään suoritetulla korjaukselle ja varaosille, mutta Returhuset ei vastaa korjausta edeltävistä virheistä tai muista komponenttivioista, joita korjauksen jälkeen voi syntyä. Korjauksen jälkeen sinulla ei ole enää reklamaatio-oikeutta muun vian vuoksi.

Ohjelmisto-ongelmissa, jotka voidaan ratkaista esim. käyttöjärjestelmän uudelleenasennuksen tai kiintolevyn vaihdon avulla. Haittaohjelman tai viruksen poisto. Tuotteidemme vahingoittuminen huolimattoman käsittelyn vuoksi.

Muiden valmistajien komponenttien, kute reititinten, palomuurien ja vastaavien tuotteiden asennus/konfiguraatio Jos tuotteessa oleva virhe voidaan korjata esim ohjelmien uudelleenasennuksella tai jos takuutuote on virheetön, Returhuset veloittaa 30 EUR (ei sis. arvonlisäveroa) tarkastuksesta ja vianetsinnästä, toimituskulut lisätään. Asiakas vastaa itse kovalevyllä olevien mahdollisten tietojen varmuuskopioinnista. Returhuset ei vastaa tappioista, lisäntyneistä kustannuksista tai muista kuluista, joita takuuasiaan voi liittyä. Reklamaatioissa sovelletaan kuluttajansuojalakia, mikä tarkoittaa että kuluttajalla on oikeus reklamoida kahden kuukauden kuluessa vian havaitsemisesta. Asian käsittelyn nopeuttamiseksi suosittelemme kuitenkin ottamaan yhteyttä tukeemme heti kun vika on huomattu. Vastaamme palautuskuluista niissä tapauksissa, että tuotteessa on vikaa.

 

 

Vastuuvapautus

Pidätämme oikeuden mahdollisiin virheellisiin kuvauksiin sekä mahdollisiin kuva- ja kirjoitusvirheisiin kotisviullamme, kuten esimerkiksi virheisiin tuotekuvauksissa, teknisissä tiedoissa ja hinnoissa. Jos huomaamme selkeän hintavirheen tapahtuneen otamme sinuun välittömästi yhteyttä sen vuoksi. Jos virheitä havaitaan tuottekuvauksissa tai kuvissa tilauksen tekemisen ja/tai vastaanottamisen jälkeen sinulla on luonnollisesti oikeus palauttaa tuote. Ota tällaisessa tapauksessa yhteyttä sähköpostitse meihin support@returhuset.fi niin autamme sinua tuotteen palautuksessa.

 

 

Erimielisyydet

Mahdolliset riidat ratkaistaan Kuluttajavalituslautakunnassa tai Euroopan komission online-riidanratkaisuelimessä (EU ODR). Returhuset noudattaa annettuja suosituksia.

Kuluttajavalituslautakunta

https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/ 

Haapaniemenkatu 4

00530 Helsinki

 

European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR)

https://ec.europa.eu/odr

 

 

Force Majeur

Mikäli ilmenee seikkoja, jotka eivät ole Returhusetin hallinnassa, kuten lakko, kuljetushäiriöt, tuonti- tai vientikielto, ympäristökatastrofi tai muu olosuhde, saattaa olla ettemme voi täyttää sopimustamme niin kauan kuin Force Majeur -tilanne vallitsee. Näissä tilanteissa sinulla ja/tai Returhusetilla on oikeus kumota solmittu sopimus ilman sanktioita.

SKICKGRADERING

NY
PRODUKT

Produkten är helt ny, aldrig använd. Batterikapacitet 100%

Exempel:

  • Utgånget sortiment eller modell.
  • Överskottslager.

NYSKICK

Produkten kan ha använts men är nästan omöjlig att urskilja från en ny produkt. 100% funktionell. 

Exempel:

  • Produkter som använts tidigare men som tagits väl hand om.
  • Rekonditionerad produkt i nyskick, funktionstestad.
  • Ej använda produkter med trasig eller öppnad kartong, kan ha märken efter uppackning

MYCKET

BRA SKICK

Använd produkt i mycket bra skick. Produkten har ett högt helhetsintryck och är 100% funktionell.

Minimalt med slitage, vilket kan ses vid noga inspektion - mindre kosmetiska skador (ex repor, kantstöttning).


BRA SKICK

Använd produkt i bra skick. Normalt slitage med tydliga tecken på användning.

Kan förekomma kosmetiska repor i form av repor eller kantstöttning. 100% funktionell.


OKEJ SKICK

Använd produkt i okej skick. Produkten har tydliga spår av användning.

Funktionstestad med okej kapacitet. Produkten kan behöva fixas till för att uppnå full funktion.

Kosmetiska repor eller bulor. Lättare skador kan förekomma så som sprucket glas (mobiltelefoner), mindre tekniska defekter eller hål i textilier/kläder.


DÅLIGT SKICK

Allvarliga tekniska och/eller funktionella defekter.

Produkten behöver fixas till för att uppnå full funktion.


SALVAGE

För reservdelar och/eller återvinning.